Európa legkelendőbb kisautója

2013. 11. 19.

A JATO Dynamics* adatai szerint szeptember hónapban és a 2013-as év első kilenc hónapjában a Ford Fiesta volt Európa legnagyobb számban értékesített kisautója. A modellből szeptemberben 33.561 darab, 2013 első kilenc hónapjában pedig 222.184 darab kelt el, így a JATO adatai alapján az is kiderül, hogy az európai piacon összességében a Fiesta a második legkedveltebb autó. A Polk intézet globális járműregisztrációs adatainak alapján a Fiesta nemrégiben a világ legkelendőbb kisautójának bizonyult a 2013-as év első hat hónapjában. A modell további sikereit hozhatja, hogy a a Ford díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorjával szerelt Fiesta-hou immár PowerShift automata sebességváltó is rendelhető. A Fiesta további technológiái közt ezen felül megtalálható a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített SYNC, a MyKey és az Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer is.

A JATO Dynamics* autóipari adatfeldolgozó- és szolgáltató legfrissebb kimutatásai szerint szeptember hónapban és a 2013-as év első kilenc hónapjában a Ford Fiesta volt Európa legnagyobb számban értékesített kisautója. A modellből szeptemberben 33.561 darab, az év első kilenc hónapjában pedig 222.184 darab kelt el, így a JATO adatai alapján az is kiderül, hogy az európai piacon összességében a Ford Fiesta a második legkedveltebb autó 2013 első háromnegyed évében. 2013-ban az Egyesült Királyság volt a Fiesta legsikeresebb európai piaca, ahol az év első kilenc hónapja során több mint 96.000 darab kelt el a modellből; ezt követik a német, az olasz, a francia és a spanyol piacok adatai. Mindemellett a Polk intézet globális járműregisztrációs adatainak alapján a Fiesta nemrégiben a világ legkelendőbb kisautójának bizonyult a 2013-as év első hat hónapjában, amikor 356.434 darabot értékesítettek belőle világszerte. A Fiesta motorpalettáján hét olyan erőforrás is található, amelyeknek CO₂-kibocsátása alacsonyabb, mint 100 g/km**, és a kínálatban a 2012-es és 2013-as “Év Motorja” címet elnyert 1,0 literes EcoBoost blokk is szerepel. A Ford az 1,0 literes EcoBoost erőforrás 100 lóerős változatához mostantól modern, hatfokozatú, dupla tengelykapcsolós PowerShift automata sebességváltót is kínál; az új hajtáslánccal a Fiesta CO₂-kibocsátása 114 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,9 l/100 km. Ez az első alkalom, hogy a Ford kombinálja e két technológiát.

“A legfrissebb értékesítési adatok azt bizonyítják, hogy a takarékos, új Fiesta mutatós dizájnja és fejlett technológiája megragadta az európai vásárlók képzeletét.” – mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “A díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motor és a dupla tengelykapcsolós PowerShift automata sebességváltó első párosításával fontos előrelépést tettünk a kisautók szegmensében, ami sok új vásárló figyelmét felkeltheti – különösen azokét, akik a legújabb és legmodernebb technológiákat keresik.”

Az 1,0 literes EcoBoost blokkban turbófeltöltés, közvetlen üzemanyag-befecskendezés és változó szelepvezérlés biztosítja a motor magas teljesítményét és kedvező üzemanyag-fogyasztását; a háromhengeres erőforrás olyan kompakt építésű, hogy egy repülőgép poggyásztartójában is elférne. Az új Fiesta dinamikus külső-belső dizájnt, kézműves kidolgozást és ergonomikus utastér-kialakítást kínál, valamint olyan technológiákat, mint a koccanásokat megelőző Alacsony Sebességű Ütközéselkerülő Rendszer. A Fiestához megrendelhető a Ford SYNC beszédvezérlésű fedélzeti kapcsolódási rendszere is, amelynek Vészhelyzeti Segélyhívó funkciója egy baleset után 40 európai országban használatos 26 nyelven képes értesíteni a helyi mentőszolgálatokat.

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók PM Perpetuum Mobile Kft

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek PM Perpetuum Mobile Kft